29 de setembre de 2024

Comença la rehabilitació de la façana nord de la basílica

El passat dia 3 de setembre van iniciar-se les obres corresponents a la tercera etapa de restauració de la basílica de Santa Maria, concretament de la façana nord. Aquests treballs afecten la base del campanar, l’absis, la sagristia, la capella del Santíssim, les dependències darrere de l’altar de Sant Josep i els murs de la façana nord. Aquesta obra té un pressupost de 934.000€, que s’afrontarà gràcies al suport de la Diputació de Barcelona. Aquests treballs permetran una millora de les dependències superiors del cos de la sagristia i de la coberta del magatzem de Sant Josep. A la part superior també suposarà la restauració de totes les cares de la zona de la cornisa de l’absis, i de les gàrgoles de l’absis i dels contraforts, un conjunt escultòric de les primeres etapes de la construcció gòtica. També es millorarà la protecció dels vitralls de l’absis i dels rosetons laterals. Amb la bastida col·locada, a banda de la restauració de la pedra, també es podran documentar alguns detalls que puguin detectar-se en diversos punts de l’edifici. Es preveu que les obres tinguin una durada de 14 mesos, finalitzant el desembre del 2025.

Catequesi de confirmació. Obertes encara les inscripcions per als nois i noies a partir de 2n d’ESO (Confirmació).

Pregària amb exposició del Santíssim. Cada primer dijous de mes després de la missa de les 20h a la capella del Santíssim de la basílica. Es reprèn el dijous 3 d’octubre.

Sant Francesc d’Assís. El divendres 4 d’octubre celebrem la seva festa a l’església de Sant Francesc, amb aquest programa: 19:15h, conferència, Vilafranca Medieval: Gènesi d’una vila gòtica, a càrrec de Daniel Vives Trujillo, historiador medievalista. 20h, missa solemne. Aquest dia estrenarem els nous bancs, i s’obre una col·lecta per ajudar a sufragar el seu cost (7.865€). A partir de la setmana que ve es reprèn la missa dels divendres a les 10:30h.

Contes de Santa Maria. Adreçats als mes petits de la casa (abans de la catequesi de Primera Comunió). Un dissabte al mes a les 19:15h a la sala Mn. Vinyeta. Primera sessió, dissabte 5 d’octubre: Jesús, amic dels infants. Recordem també l’espai infantil a la basílica de Santa Maria.

Romeria a Montserrat (del 18 al 21 d’octubre). Autocar per participar en els actes del diumenge dia 20 d’octubre: preu autocar, 15 € (amb doble sortida de la plaça Penedès o de la Benzinera de l’Espirall); dinar de germanor, 22 €. Inscripcions al despatx parroquial dies 7 i 9 d’octubre de 18h a 20h. Cal pagar en el moment d’apuntar-se. També es donarà el tiquet per participar a la missa conventual i venerar la Moreneta (entrada amb reserva prèvia).

GRUP D’ESTUDI D’EVANGELI

Parròquies de Vilafranca

• Es tracta d’un grup obert, que es reuneix un cop al mes al primer pis de la rectoria de Santa Maria.
  • Un objectiu de la trobada és la lectura, comprensió i actualització del text evangèlic del diumenge següent.

• Un altre objectiu és ajudar a viure més intensament la litúrgia de la Paraula en la missa dominical i progressar en la formació bíblica.

• La reunió té lloc, habitualment, el segon dimarts de mes, de 2/4 de 7 a 2/4 de 8 de la tarda.

• La primera reunió tindrà lloc el dimarts 8 d’octubre.

• El grup l’acompanya Mn. Miquel Raventós, capellà jubilat que col·labora en les parròquies de l’arxiprestat de Vilafranca.

SENTIU-VOS-HI CONVIDATS!

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 29. Diumenge XXVI del temps de durant l’any.

Dilluns 30. Sant Jeroni, prevere i doctor de l’Església. Comença la catequesi del 2n curs de Primera Comunió.

Dimarts 1 d’octubre. Santa Teresa de l’infant Jesús, verge i doctora de l’Església. A les 17h, reunió de la junta de la casa de colònies de Penyafort. A les 20:45h, reunió de pares/mares dels infants del 1r curs de la catequesi.

Dimecres 2. Sants Àngels de la Guarda. A les 19:30h, pregària del rosari (cada dimecres). A les 20:45h a la basílica, reunió de pares/mares del GEP.

Dijous 3. A les 19:30h, confessions (cada dijous). Després de la missa de les 20h, pregària amb exposició del Santíssim. A les 21h, reunió del consell pastoral parroquial.

Divendres 4. Sant Francesc d’Assís. Conferència i missa a l’església de Sant Francesc (vegeu notícia).

Dissabte 5. 19:15h, contes de Santa Maria (vegeu notícia).

Diumenge 6. Diumenge XXVII del temps de durant l’any.