6 d’octubre de 2024

Última sessió del Sínode “fem camí junts”

Del 2 al 27 d’octubre té lloc a Roma la darrera i última sessió del Sínode 2021-2024 que va convocar el papa Francesc i que ha marcat la vida de l’Església els últims anys. Amb el lema Per una Església sinodal: comunió, participació i missió, es van proposar a les parròquies i comunitats unes reflexions que després es van recollir a nivell diocesà, regional i mundial. Recordem l’any 2022 l’assemblea parroquial que vam fer a Vilafranca, la trobada arxiprestal al castell de Penyafort, o la trobada diocesana a la Sagrada Família. Totes les reflexions han estat recollides i ara es compartiran i debatran en l’assemblea sinodal a Roma. Més enllà dels resultats i conclusions, que es faran públics properament, aquest sínode ha promogut una forma de viure la fe més sinodal, amb la consciència de fer camí junts, amb unes comunitats on es visqui la comunió, el diàleg fraternal, el discerniment i l’escolta en esperit de pregària. Donem gràcies a Déu, i preguem pels bons fruits del treball d’aquest Sínode.

INVITACIÓ A LA BÍBLIA

Curs 2024-2025: El Profetisme Bíblic

El profetisme bíblic és un fenomen sorprenent des del punt de vista antropològic i teològic que resta encara ple de preguntes: ¿Què és un profeta? ¿Un endeví? ¿Un mag? ¿Un poeta? ?¿Un místic? ¿D’on prové la seva força i convicció? ¿És un fenomen de l’antic Israel o té alguna versió en altres cultures? ¿Podem comprendre les seves paraules?

Aquestes i altres preguntes sobrevolen encara sobre el fenomen mil·lenari dels profetes, el producte literari dels quals ha arribat fins a nosaltres en els llibres bíblics que porten el seus noms. Ells són els profetes escriptors, el profetes «clàssics»; a ells, els seus llibres, el seu context i les seves experiències mirarem d’apropar-nos en les sessions del curs d’enguany. Requerirà especialment la nostra atenció el context històric que els va motivar a actuar i parlar en connexió amb les dues referències fonamentals del seu ministeri: Déu i el poble.

11 d’octubre – Profetisme: primer contacte.

15 de novembre – L’experiència profètica: Déu i el poble.

13 de desembre – Profetes, gent de paraula i acció.

17 de gener – El profetisme bíblic: Amós i Osees.

21 de febrer – El profetisme bíblic: Isaïes i Miquees.

21 de març – El  profetisme bíblic: Jeremies i la desfeta.

11 d’abril – El profetisme bíblic: Exili i esperança.

16 de maig – El clam per la justícia.

Professora: Marisa Melero, educadora social, teòloga i biblista. Sala parroquial Mossèn Vinyeta (plaça Santa Maria, 7). Divendres de 18:30h a 19:45h. Obert a tothom.

Catecumenat d’adults. Oferim la possibilitat de preparar-se per rebre els sagraments de la iniciació cristiana (Baptisme, Primera Comunió o Confirmació) als adults que no els han rebut. Informació al despatx parroquial.

Missa dels dimarts a l’església de la Mare de Déu de Montserrat. Es reprèn el dimarts 8 d’octubre a les 20h.

Romeria a Montserrat (del 18 al 21 d’octubre). Autocar per participar en els actes del diumenge dia 20 d’octubre: preu autocar, 15 € (amb doble sortida de la plaça Penedès o de la Benzinera de l’Espirall); dinar de germanor, 22 €. Inscripcions al despatx parroquial dies 7 i 9 d’octubre de 18h a 20h. Cal pagar en el moment d’apuntar-se. També es donarà el tiquet per participar a la missa conventual i venerar la Moreneta (entrada amb reserva prèvia).

Xicots de Vilafranca. Cada any celebren la seva festa patronal amb motiu de la festa de la Mare de Déu del Roser. Aquest any, tot i que la data és el dilluns 7 d’octubre, celebrarem la missa el dimarts 8 d’octubre, mentre que el dilluns dia 7 celebrarem la missa funeral habitual.

Loteria de Nadal. Estan ja a la venda participacions del número 66.340, destinades a la rehabilitació de la basílica. Es poden adquirir al preu de 5 € al despatx parroquial, a les sagristies de les esglésies i en diversos establiments.

La pregària de Vespres dels divendres la reprendrem el dia 25 d’octubre, el primer divendres després de Romeria, a les 19:30h a la capella del Santíssim de Santa Maria.

CALENDARI I AGENDA

Diumenge 6. Diumenge XXVII del temps de durant l’any.

Dilluns 7. Mare de Déu del Roser (la celebrarem demà). Comença la catequesi del 1r curs de Primera Comunió.

Dimarts 8. A les 18:30h, grup d’estudi d’evangeli (obert a tothom). A les 20h, missa amb la participació de la colla Xicots de Vilafranca. Es reprèn la missa dels dimarts a les 20h a l’església de la Mare de Déu de Montserrat.

Dimecres 9. A les 19:30h, res del rosari (cada dimecres).

Dijous 10. A les 19:30h, confessions (cada dijous).

Divendres 11. Es reprèn la missa dels divendres a les 10:30h a l’església de Sant Francesc. A les 18:30h, primera sessió del curs Invitació a la Bíblia (vegeu notícia).

Dissabte 12. Mare de Déu del Pilar. Misses com els dissabtes. A les 11h, missa a l’església de la Mare de Déu del Pilar del Molí d’en Rovira.

Diumenge 13. Diumenge XXVIII del temps de durant l’any.